Stichting Nieuw Onderwijs neemt vanaf het allereerste begin deel aan de SDG-4 alliantie, gestart als inspiratiegroep onderwijs. Leren voor morgen is de focus, die voeding heeft gekregen via de 17 werelddoelen.

Je kunt op verschillende manieren werken aan circulair onderwijs en leren voor duurzame ontwikkeling in de regio.

Het bestaande onderwijssysteem kun je voeden met inspiratie en begeleiden in de transitie.

Wij zijn beter in de tweede manier: het onderwijs opnieuw vormgeven naar de behoefte van de klant: de maatschappij. Als het onderwijs op deze manier opnieuw uitgevonden wordt, doen we recht aan de leerling, geven we de docent de verantwoordelijkheid terug en zorgen we gezamenlijk voor een duurzame ontwikkeling van onderwijs, de regio en de wereld.