Succesformule voor onderwijsinnovatie

Ook in deze tijden van Coronisatie staat SNO voor je klaar

Tijdens deze crisis ontdekken en ervaren we veel: hoezeer contact voor ons allen van levensbelang is, hoe belangrijk het is om je gevoelens en emoties een plek te kunnen geven en hoe alles met elkaar verbonden is. Naast zorgen en angst ervaren we in deze periode ook vooral kansen en mogelijkheden. Grenzen worden losser, mensen komen uit de comfortzone en worden creatief!

De succesformule van SNO voor onderwijsinnovatie is ook nu erg van toepassing:

Met ons lef en ondernemerschap geven wij vorm aan de kansen en mogelijkheden die voor het onderwijs ontstaan. We ervaren dat de verbinding met elkaar en onze leerlingen enorm belangrijk is, en ook de verbinding met het bedrijfsleven, de omgeving van de school, andere scholen, de instellingen: school wordt letterlijk een stuk groter en breder op dit moment. Hoe mooi zou het zijn om onderwijs in de anderhalve-meter-samenleving niet te beperken tot thuis of een schoolgebouw!

Waar de één juist zoekt naar inspiratie, loopt de ander ervan over. SNO helpt je door de bomen het bos te zien en nieuwe invalshoeken te ontdekken. Wat is de essentie van onderwijs? Wat kan er meer naast afstandsonderwijs? En voor wie? En hoe dan?

En die urgentie, die lijkt ons wel duidelijk: kansengelijkheid stimuleren, leren en ontwikkelen in verschillende contexten, betekenisvol onderwijs gericht op ‘ik, wij en de wereld’. Wat deze crisis ons vooral leert, is de verbondenheid tussen alles. Laat ons dan vooral die verbondenheid in het onderwijs aanbrengen: tussen mensen, vakken, ervaringen.

Zoek je een sparringpartner?

Wil je een nieuw concept ontwikkelen?

Zoek je naar nieuwe verbindingen binnen en buiten school?

Wil je betekenisvol leren?

Heb je behoefte aan inspiratie?

Neem contact met ons op als wij jouw team of organisatie kunnen helpen bij jouw onderwijsinnovatie. Het moment is nu.