Dreamsessy ‘Fan mear nei Better’

Als workshopleiders waren Marieke Vellinga en Jildou Dooper op woensdag 3 oktober 2018 actief tijdens de Dreamsessy ‘Fan mear nei Better’, georganiseerd door de Provinsje Fryslân in samenwerking met het ministerie van OCW. Zo’n mooie kans om te inspireren, te verbinden en buiten de kaders te laten denken, laten wij niet liggen!

De Dreamsessy nodigt uit tot het vormen van een ideaalbeeld van het onderwijs in Fryslân in 2028: een droomscenario. Ontgroening, vergrijzing en uiteindelijk krimp zorgen voor een daling in het aantal leerlingen en scholen. Deze ontwikkeling biedt tegelijkertijd kansen om zaken anders, misschien wel beter, te organiseren. Alle sprekers en workshopleiders van deze middag laten hun licht schijnen op dit vraagstuk. Het doel: ons inspireren buiten de bestaande kaders te denken, om zo dicht mogelijk bij een ideaalbeeld voor het onderwijs in Fryslân in 2028 uit te komen. Droom, durf, denk en doe mee.

Tijdens onze workshop ‘Leef en leer met lef‘ gaan we aan de slag met:

• Wat is jouw droom voor onderwijs in Fryslân?
  • Welke rol ga jij daarin pakken?
  • Bestaat er eigenlijk zoiets als DE ideale onderwijsvorm?

Wij denken dat er heel veel mogelijk is!

In juni 2017 heeft Stichting Nieuw Onderwijs het lef gehad om een plan voor een Tienerschool te lanceren. Openbaar VO en PO uit Sneek durfden het aan hierin te investeren en te faciliteren. Het resultaat is een nieuw onderwijsconcept voor een nieuwe doelgroep; Tienerschool Sneek is 3 september 2018 van start gegaan als eerste Tienerschool van Fryslân. De droom van Stichting Nieuw Onderwijs voor innovatief onderwijs is hiermee werkelijkheid geworden.

Wij roepen je op om ook je dromen waar te maken! De expertise bevindt zich in jouw organisatie. Dus… toon lef, onderneem, durf heldere doelen te stellen en START. Door bestaande kaders los te laten, gaan we onderwijs in Fryslân samen opnieuw vormgeven!